piątek, 28 marca 2014

Rybka z frytkami i surówką z marchewki

Dzisiaj piątek, no to rybka!:)

Przepis na ten obiad jest pewnie, nawet dla gamoni kulinarnych, prosty i nie wymaga szczegółowych opisów, ale ważne w nim jest to, że frytki nie są ani z mrożonek, ani nie są smażone w tłuszczu. Te frytki są zdrowe, bardzo smaczne i można je podawać dzieciom! Przepis na frytki pochodzi z książki "Kuchnia dla dzieci" (Anna Jankowska).




Przygotowanie frytek:

Ziemniaki (ilość dowolna) obieramy, myjemy i kroimy w dość grube paski. Gotujemy w wodzie na półtwardo, odcedzamy. Ziemniaki mieszamy z odrobiną oleju i przyprawami (sól, pieprz, papryka słodka mielona, czosnek granulowany). Wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika i pieczemy ok. 30 minut. Frytki powinny zmięknąć i troszkę się zarumienić. 

Moja rybka to mintaj. Chciałam, aby obiad był zdrowy, więc nie robiłam panierki. Usmażyłam rybę na masełku z czosnkiem. Wcześniej ją przyprawiłam solą i pieprzem, skropiłam odrobiną soku z cytryny. 

Surówka, to starta marchewka i jabłko. Dodałam kilka kropli oleju, szczyptę cukru i soli, wszystko razem wymieszałam.

Obiad prosty i szybki, a jaki zdrowy, polecam! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz