wtorek, 1 kwietnia 2014

Kasza jaglana z warzywami

Od dłuższego czasu chciałam zrobić dziecku obiad z kaszy jaglanej. Naczytałam się jaka jest ona zdrowa, więc kupiłam i tak sobie leżała w szufladzie. Szczerze mówiąc nie bardzo wiedziałam, co z nią zrobić. Szukałam jakichś wyjątkowych przepisów, ale nic mnie nie zachęcało do zrobienia. W końcu zobaczyłam co mam w domu i zrobiłam ten długo wyczekiwany obiad;).



Składniki:
  • kasza jaglana- szklanka,
  • cukinia,
  • 2 marchewki
  • papryka- ja dałam pół,
  • bazylia,
  • sól, pieprz,
  • oliwa z oliwek.
Kaszę jaglaną ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu. 1 szklankę kaszy wysypałam na sitko i opłukałam zimną wodą, a następnie przelałam wrzątkiem (aby usunąć goryczkę). Opłukaną kaszę wrzuciłam do pół litra wrzącej wody, dodałam sól i gotowałam pod przykryciem na małym ogniu. Należy gotować kaszę do momentu, aż wchłonie całą wodę.

Na patelnię wlałam odrobinę oliwy z oliwek, podsmażyłam pokrojone wcześniej w drobną kostkę warzywa.

Do warzyw wsypałam kaszę, wszystko razem wymieszałam, dodałam posiekaną bazylię i doprawiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz