środa, 16 kwietnia 2014

Pancakes

Na pancakes miałam ochotę od dłuższego czasu. Kiedy w końcu zdecydowałam się, że je zrobię, okazało się, że nie mam w domu maślanki. Znalazłam w lodówce jogurt grecki i zdecydowałam się na taki eksperyment;). Placuszki wyszły naprawdę pyszne:).


Składniki:
  • szklanka mąki,
  • 2 jajka,
  • duży gęsty jogurt naturalny,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżki cukru pudru (ja dałam czubate;)),
  • 2 łyżki masła,
  • szczypta soli.
Masło należy stopić i ostudzić!

Mąkę przesiałam do miski, wsypałam resztę suchych składników, czyli: sodę, proszek do pieczenia, sól i cukier- wszystko razem wymieszałam. Następnie dodałam  masło, jajka, jogurt, wymieszałam dokładnie za pomocą trzepaczki. Konsystencja ma być jednolita, bez grudek.

Tak przygotowane ciasto wlewamy (łyżką lub małą chochelką do sosu) na rozgrzaną patelnię. Smażymy minutę lub dwie z każdej strony.  

Oryginalne amerykańskie pancakes podaje się z syropem klonowym, ale można je zjeść z cukrem pudrem, owocami, bitą śmietaną, czekoladą, dżemem, miodem, nutellą... Moje dzisiejsze naleśniczki są z cukrem pudrem oraz bananami i stopioną czekoladą- niebo w gębie!:)

2 komentarze:

  1. Na jakiejś specjalnej patelni zrobione, że takie idealne? :)

    OdpowiedzUsuń