piątek, 7 marca 2014

Risotto z kurczakiem i marchewką

Był makaron, to teraz pora na danie z ryżem:)

Risotto, które przygotowałam jest zdrowe, lekkostrawne. Moja mama często gotowała mi takie danie przed ciężkimi, stresującymi dniami- egzaminy itp. Gwarantuję, że nigdy nie bolał mnie brzuszek;). Teraz ja przygotowuję takie danie dla mojej córci i mówi, że jest mniam:).

Składniki:

  • 2 woreczki ryżu,
  • pierś z kurczaka - podwójna,
  • 4-5 marchewek,
  • cebula,
  • masło do smażenia,
  • sól, pieprz, ewentualnie przyprawa do kurczaka, 
  • cukier.
Gotujemy ryż zgodnie z instrukcją na opakowaniu:). Cebulę, marchewkę, kurczaka kroimy w kostkę.
Na patelnię wrzucamy kawałek masła, cebulkę i chwilę podsmażamy. Następnie dodajemy kurczaka, przyprawiamy solą/ pieprzem lub przyprawą do kurczaka. Usmażonego kurczaka wyrzucam na talerz.

Oddzielnie podduszam na masełku, z odrobiną cukru i wody, marchewkę- tak długo aż marchewka będzie miękka. 

Kiedy marchewka jest już gotowa można wrzucić do niej kurczaka i wsypać ryż z torebek. Wszystko razem mieszam, jeśli jest za suche, to dodaję masła. Próbujemy i ewentualnie jeszcze doprawiamy i gotowe.

Do tego dania można też dodać kukurydzę z puszki. Ja obecnie tego nie robię ze względu na córeczkę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz