środa, 26 marca 2014

Muffinki marchewkowe

Dzisiaj propozycja na deser/ przekąskę dla dzieci. Przepis na muffinki marchewkowe znalazłam w książce "Bobas Lubi Wybór" (Gill Rapley, Tracey Murkett). 



Muffinki te są zdrowe i smaczne, doskonałe dla małych dzieci. Jak dla mnie mało słodkie, więc chyba następnym razem dodam troszkę cukru. Na szczęście mojemu dziecku smakowały i nawet mąż powiedział, że są smaczne:).

Składniki:
  • 150 g mąki (białej lub pełnoziarnistej),
  • 60 g masła,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 duże jajka,
  • 2 średnie marchewki,
  • 3-4 łyżki mleka,
  • skórka z 2 pomarańczy/ ewentualnie sok z jednej.
Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni, natłuszczamy blaszkę do muffinów lub wykładamy papilotkami.
Marchew obieramy i ścieramy na tarce, jaja roztrzepujemy, masło rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu. 
Do dużej miski wsypujemy przesianą mąkę, wsypujemy proszek do pieczenia.
W osobnej misce łączymy jaja ze startą marchewką, następnie dodajemy roztopione masło i dokładnie mieszamy. 
Skórkę z pomarańczy możemy dodać do miski z suchymi składnikami (mąka), a sok do miski z marchewką.
Wlewamy mieszankę marchwiową do mąki i delikatnie mieszamy. Dodajemy tyle mleka, ile trzeba, aby uzyskać miękką konsystencję. Nakładamy mieszankę łyżką do foremek. Pieczemy ok. 15-20 minut- do osiągnięcia złotobrązowego koloru. Wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy do ostygnięcia.
Ja posypałam moje muffiny cukrem pudrem, bo dla mnie taki mało słodki deser, to nie deser;).
Z podanych składników wychodzi 10 muffinek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz