środa, 23 lipca 2014

Racuchy z jabłkami

Rogaliki, oponki, racuchy, to smakołyki, które kojarzą mi się z dzieciństwem i czasem spędzanym u moich dziadków. Powoli zaczynam sobie myśleć, że za jakieś 20-30 lat będzie ze mnie całkiem fajna babcia;). Rogaliki opanowałam już do perfekcji, teraz czas na racuchy:) Racuchy zrobiłam ze składników, które miałam w domu. Następnym razem zrobię je z drożdżami, będą z pewnością bardziej puszyste, ale i tak, jeszcze nie raz, zrobię takie racuchy jak dziś, gdyż smakowały naprawdę dobrze:)


Składniki: 
  • 2 duże jabłka,
  • 2 szklanki mąki,
  • szczypta soli,
  • 2 jaja,
  • 2 szklanki mleka,
  • 2 łyżki cukru,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej,
  • olej do smażenia.

Jabłka obrałam, pokroiłam w kostkę (można też wyciąć gniazda nasienne i pociąć jabłko w plasterki).

Pozostałe składniki wrzuciłam do dużej miski i zmiksowałam. Konsystencja powinna być troszkę bardziej gęsta niż ciasto naleśnikowe. Do miski z ciastem wrzuciłam pokrojone jabłka.

Na patelnię wlewamy olej i porządnie ją rozgrzewamy, wlewamy porcje ciasta (ja wlewałam chochelką do sosu, można też nakładać ciasto dużą łyżką), smażymy z obu stron na złoty kolor. Gotowe placuszki odsączamy z tłuszczu na ręczniku papierowym, a następnie posypujemy cukrem pudrem.

Z podanych wyżej składników wyszły mi dwa duże talerze racuchów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz