środa, 21 maja 2014

Ciasteczka maślane z cukrem

Do przygotowania tych ciastek zmusiła mnie sytuacja panująca w moim domu, a mianowicie brak słodyczy!;) Kiedy w domu nie ma nic słodkiego robię się nerwowa i niespokojna;) Wpadłam więc na pomysł, aby upiec ciastka. Stwierdziłam, że pewnie najprostsze w przygotowaniu będą zwykłe ciastka z cukrem. Zaczęłam przeglądać przepisy w Internecie, ale okazało się, że w wielu z nich niezbędnym składnikiem jest śmietana, której akurat nie miałam w domu. W kolejnych przepisach radzono, aby przygotowane ciasto włożyć do lodówki na 30 minut i dopiero wycinać ciasteczka, a ja chciałam zajadać się moimi ciasteczkami już za chwilę:). Przypomniałam sobie o książkach Pani Ani Starmach, które jakiś czas temu zakupiłam. Wiedziałam, że z Jej przepisem uda mi się coś wyczarować w 25 minut:). Nie chce tu jakoś szczególnie reklamować tych książek, ale naprawdę warto je kupić. Wspominałam kiedyś, że lubię oglądać programy kulinarne Nigelli Lawson. Niestety zawsze kończyło się tylko na oglądaniu. W przypadku programu "Pyszne 25" i książki Pani Ani jest inaczej. Przepisy te są naprawdę ciekawe, proste i szybkie w przygotowaniu, a składniki ogólnodostępne.  



Przepis na ciasteczka maślane pochodzi z książki Pani Anny Starmach "Pyszne 25. Nowa porcja przepisów".

Składniki (na ok. 25 ciastek):
  • 50g cukru,
  • 120g masła,
  • 160g mąki pszennej,
  • 1 łyżka cukru waniliowego,
  • cukier do obtoczenia ciastek.
Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. 
Do miski wsypujemy cukier, cukier waniliowy, masło i mąkę. Wszystko razem mieszamy tak długo, aż uzyskamy miękkie ciasto kruche (wszystko musi nam się dokładnie połączyć w jedną dużą kulę:)). Z ciasta lepimy małe kuleczki. 
Do głębokiego talerza wsypujemy cukier i obtaczamy w nim kuleczki z ciasta. 
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Każdą kuleczkę lekko spłaszczamy i układamy na blaszce (zachowujemy odstępy).
Ciastka pieczemy 15 minut.
Ciastka po wyjęciu z piekarnika są bardzo delikatne, a później twardnieją. Najlepiej poczekać chwilkę z jedzeniem:).

Ciastka piekłam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Wyszły naprawdę pyszne, składniki są praktycznie zawsze w naszych domach, więc warto wypróbować- do kawki czy herbatki w sam raz!:)


Źródło: Anna Starmach- "Pyszne 25"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz